Er zijn verschillende aspecten om te overwegen bij het ontwerpen van effectieve reclame uiting. Nadat we eerder al vertelden over de verschillende soorten autostickers volgen hier een aantal handvaten voor het maken van een geslaagd ontwerp:
1: BEPAAL HET DOEL VAN DE AUTORECLAME:
Wat wil je bereiken met de autoreclame? Wil je jouw bedrijfslogo weergeven, de naam van een persoon of telefoonnummer, of gewoon de uitstraling van de auto verbeteren? Het is belangrijk om het doel van de bestickering te bepalen voordat je begint met het ontwerpen ervan.
2: KIES EEN PASSEND ONTWERP:
Zorg ervoor dat het ontwerp van de autoreclame past bij het doel ervan en bij de stijl van de auto. Houd ook rekening met de grootte van de stickers en hoe ze op het voertuig zullen worden aangebracht. Ga je over naden / profielen heen ontwerpen dan is de kans groot dat je speciale wrap folie nodig hebt. Dit heeft invloed op de prijs, aangezien dat een duurder sticker materiaal is en meer tijd vergt om aan te brengen.
3: GEBRUIK AANSPREKENDE KLEUREN:
Kies kleuren die opvallen en aansprekend zijn, zodat de autoreclame gemakkelijk kan worden gezien en opvalt. Gebruik niet te veel verschillende kleuren, omdat dit het ontwerp kan overschaduwen.
4: MAAK GEBRUIK VAN CONTRAST:
Zorg ervoor dat de autoreclame opvallend is door gebruik te maken van contrasterende kleuren en vormen. Dit kan helpen om het ontwerp gemakkelijker leesbaar te maken en de aandacht te vestigen op belangrijke informatie.
5: HOUD REKENING MET DE LEESBAARHEID:
Zorg ervoor dat het ontwerp van de autostickers duidelijk is en gemakkelijk leesbaar is, vooral als er tekst in het ontwerp is opgenomen. Gebruik een duidelijk leesbaar lettertype en zorg ervoor dat de tekst voldoende groot is om te kunnen worden gelezen vanaf een afstand. Ga je een bedrijfsbus bestickeren dan heb je doorgaans minder problemen met leesbaarheid dan bij een personenauto.
6: MAAK GEBRUIK VAN BEELDEN:
Beelden kunnen een krachtig middel zijn om de aandacht te vestigen op de autoreclame. Gebruik relevante beelden die aansluiten bij het doel van de bestickering en kies beelden die opvallen en professioneel ogen. Je kan kijken of er stockfoto’s te vinden zijn die aansluiten op je bedrijfsidentiteit. Dit zijn foto’s van professionele fotograven welke je voor een redelijk bedrag kunt downloaden en gebruiken. Wil je het helemaal authentiek aanpakken dan kun je een fotograaf inschakelen die gespecialiseerd is in bedrijfsreportages.
- Heb je al een ontwerp en ben je benieuwd naar een prijsopgave? Vraag vrijblijvend je prijs aan op de auto bestickeren pagina.