Die vraag krijgen we zo nu en dan weleens voorgeschoteld. En dat is ook niet zo vreemd. Zo vaak komt het immers niet voor dat er een belettering van een voertuig nodig is. Als je er nog niet zo bekend mee bent.
Soms komt het voor dat er binnen een bedrijf (nog) niet alle beslissende collega’s overtuigd zijn om budget hiervoor vrij te maken. Want wat levert het nu eigenlijk op?
1: HERKENBAARHEID OP DE WEG.
De mate van herkenbaarheid is een groot voordeel van reclame op de bedrijfsbus. Ga maar na hoe vaak jouw voertuig per dag, week of maand langs dezelfde punten rijdt. De gemiddelde kijkduur ligt rond de 3 seconden van je medeweggebruikers. Dat is toch elke keer weer een kans om gezien te worden. De mate van herkenning zal in het begin wellicht wat tegen vallen, maar de aanhouder wint!
2: DE KRACHT VAN HERHALING.
De (snel)weg, parkeerplaatsen en files: plaatsen waar je je als gemiddelde werkende Nederlander snel bevindt. Laatstgenoemde is misschien niet leuk, maar het feit dat meer potentiële klanten je bedrijfsauto zien maakt wellicht veel goed. Als je een vaste standplaats of werkplek hebt, zullen veel mensen je elke dag op dezelfde plek weer zien rijden (of stilstaan…).
- Tip: wil je liever geen langdurige reclame maar juist tijdelijk of af en toe? Dan zijn magneetstickers voor op de auto wellicht een beter idee.
3: LANGE TERMIJN INVESTERING.
Autoreclame is een stuk goedkoper dan adverteren via andere media uitingen. Meestal gelden voor advertenties een korte periode met een periodieke betaling. Een belettering betaal wel in één keer en als je kiest voor vakmanschap kan je hier minstens 5 tot 7 tot 10 jaar profijt van hebben! Vandaar dat de meeste ondernemers hun bedrijfsbus bestickeren. De kosten zijn immers al heel snel weer terug verdiend.